Hi E3 Forum - I have recently had my air filter housing off on my E3 Bavaria to service the spark plugs, plug wires, and repaint the air filter housing. At the time of disassembly I noticed that the tube that runs from the intake/air filter housing to the valve cover was disconnected and venting to atmosphere. Car ran just fine this way before the ignition service. However upon reassembly, I reconnected that tube to the valve cover and the car isn't idling well. I have checked all the new spark plug gaps (0.7mm) and wire connections to the spark plugs, distributor, and ignition coil.
Has anyone observed this previously, and would you recommend disconnecting the vent tube at the valve cover again?
Translation into German
Hallo E3-Forum – Ich habe kürzlich die Luftansaugung meines E3 Bavaria abmontiert, um die Zündkerzen und Zündkabel zu warten und das Luftfiltergehäuse neu zu lackieren. Beim Zerlegen fiel mir auf, dass der Schlauch vom Ansaug-/Luftfiltergehäuse zum Ventildeckel abgeklemmt war und in die Atmosphäre entlüftete. Vor der Zündwartung lief der Wagen so einwandfrei. Nach dem Zusammenbau habe ich den Schlauch jedoch wieder am Ventildeckel angeschlossen, und der Leerlauf ist nicht gut. Ich habe alle neuen Zündkerzenabstände (0,7 mm) und die Kabelverbindungen zu Zündkerzen, Zündverteiler und Zündspule überprüft.